ضرورت وحی و پیامبری

بنده سعید جعفری برای گسترش مسائل دینی در فضای مجازی و برای شرکت در مسابقه قرآن و عترت دانشگاه شهیدان پاکنژاد فرهنگیان یزد ایجادکردم.

ضرورت وحی و پیامبری


از آنجا كه انسان موجودي است حقيقي و داراي استعداد رسيدن به آخرين مرحله كمال است، خداوند متعال هم از هيچ گونه فيض و بخششي كوتاهي ندارد  بنابراين به هر شخصي به اندازه استعداد او كمالاتي اعطا مي­كند تا به فعليٌت برسد كه هر كس داراي صفات نيك و اخلاق پسنديده­اي است كمال او بهشت و اگر داراي اخلاق فاسد باشد كمال او دوزخ مي­باشد از اين رو، بحث نياز ضروري انسانها به وحي و شريعت و نبوٌت، مسئله­ای حقيقي و مورد نياز مي­باشد.

شريعت و نبوٌت در لغت و اصطلاح :شريعت از شرع گرفته شده و به معني راه آشكارا «شرعت له طريقا» يعنى راهى به او نمودم و آشكار كردم. شرع در اصل مصدر است سپس اسم شده به راه آشكار و به آن شرع (بفتح و كسر اول) و شريعت گفته شده و بطور استعاره به طريقه خدائى اطلاق شده است   الشرعة: الدين‏(شرع: يعني دين)نبوت: (كه از نبي گرفته شده است) اين لفظ (نبي) كه بر وزن فعيل است اگر بمعنى فاعل باشد معنايش خبر دهنده است؛ زيرا كه نبىّ از جانب خدا خبر مي دهد و اگر به معنى مفعول باشد معنايش خبر داده شده است كه نبىّ از جانب خدا خبر داده مي­شود شريعت در اصطلاح: به معناي مجموعه عقايد اخلاقي و قوانين و مقرراتي  است كه براي اداره امور جامعه انساني و پرورش انسانها مي­باشد. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : سعید جعفری
تاریخ : چهار شنبه 5 آذر 1393
زمان : 21:46


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.